Login
wij steunen

Veelgestelde vragen
& Antwoorden.

Vraag
Antwoord
Kan ik meer dan één Pollland-account hebben?

Het is niet mogelijk om meer dan één Pollland account te hebben. Pollland controleert regelmatig of er panelleden zijn met meerdere accounts. Wanneer dit het geval is blijft één account actief en worden de andere direct verwijderd. Wij zullen u voordat we een account deactiveren altijd vragen welke van de accounts wij mogen handhaven.

Hoe krijg ik toegang tot het ledengedeelte?

U moet natuurlijk eerst ingeschreven zijn als lid van Pollland om toegang te krijgen tot ons ledengedeelte. Eenmaal ingeschreven kunt u inloggen (rechtsboven op het scherm) met het door u opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Zo opent u het gedeelte 'Mijn Pollland'.

Op deze pagina worden verschillende zaken aangeboden die enkel voor leden zijn. Zo is er een overzicht te vinden van de onderzoeken waar u aan deel kunt nemen, kunt u uw gespaarde punten inwisselen voor een beloning, kunt u statistieken vinden van onze Nederlandse Website Top40 en kunt u ook polletjes verdienen door vrienden of bekenden een e-mail te sturen om in te schrijven voor Pollland.

Waarom wordt er eigenlijk onderzoek gedaan?

Meten is weten! Via onderzoek verkrijgt men inzicht en kan men beter beslissen. Dit geldt zowel voor het bedrijfsleven als voor de overheid.

Pollland is een online onderzoekspanel. Regelmatig voert Pollland online onderzoek uit voor diverse opdrachtgevers. Dit zijn vaak bekende organisaties zoals Heineken, Philips en Rabobank, maar ook mediabedrijven, omroepen, radiostations of andere onderzoeksbureaus.

Wat gebeurt er nadat ik lid ben geworden?

Uiteraard verwelkomen we u van harte. Nadat u via een bevestigingsmail uw inschrijving heeft voltooid kunt u op korte termijn de eerste onderzoeksuitnodigingen verwachten. Deelname is hierbij altijd vrijblijvend. U hoeft dus niet deel te nemen. De uitnodigingen voor onze onderzoeken ontvangt u op het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij uw inschrijving.

Ik heb mijn pollletjes ingewisseld voor een CASH-uitbetaling. Wanneer en hoe ontvang ik mijn beloning?

Een CASH-uitbetaling wordt in de eerste 14 dagen van de nieuwe maand uitgekeerd. Heeft u bijvoorbeeld op 4 maart een CASH-uitbetaling aangevraagd dan kunt u deze binnen de eerste 14 dagen van april verwachten. U zal een mail toegestuurd krijgen waarmee u via een link uw IBAN rekeningnummer kan controleren/aanvullen. Wanneer uw IBAN rekeningnummer bij ons bekend is, zal uw vergoeding zo spoedig mogelijk verwerkt worden.

Ik heb mijn pollletjes ingewisseld voor een Bol.com bon. Wanneer en hoe ontvang ik mijn beloning?

Een Bol.com bon wordt in de eerste 14 dagen van de nieuwe maand uitgekeerd. Heeft u bijvoorbeeld op 4 maart een Bol.com bon aangevraagd dan kunt u deze binnen de eerste 14 dagen van april verwachten. U zult dan een mail ontvangen met een unieke Bol.com kortingscode. Die kunt u vervolgens gebruiken op de Bol.com website.

Is direct contact met de helpdesk mogelijk? Of kan dit alleen per e-mail?

Direct contact met de helpdesk is alleen mogeijk via e-mail. De helpdesk is te bereiken via het volgende e-mailadres: onderzoek@pollland.nl. Uw e-mail wordt zo snel mogelijk en altijd binnen enkele werkdagen beantwoord. Voordat u contact opneemt met de helpdesk raden wij u aan om het ‘Veelgestelde vragen’ gedeelte van de website goed te bekijken. Hier worden de antwoorden gegeven op de meeste vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Dan beantwoorden we deze graag via e-mail.

Kost het me iets als ik lid word van Pollland?

Nee, het lidmaatschap van Pollland is geheel gratis. De enige ‘voorwaarde’ is dat u toegang heeft tot internet. U zit verder ook nergens aan vast. Wanneer u kortom besluit om zich uit te schrijven voor Pollland, dan kan dat. Op onze website en onderaan iedere uitnodiging wordt de mogelijkheid geboden om uzelf af te melden.

Kan ik deelnemen aan Pollland als ik buiten Nederland woon?

U kunt niet deelnemen aan Pollland wanneer u in het buitenland woont. De onderzoeken van Pollland hebben namelijk betrekking op onderwerpen die op Nederland van toepassing zijn. Wanneer u naar het buitenland verhuisd zult u zich helaas moeten uitschrijven.

Kunnen anderen waar ik mee in huis woon ook lid van Pollland worden?

Familie, vrienden, kennissen kunnen zich natuurlijk allemaal inschrijven. Graag zelfs! Dus natuurlijk ook de mensen waarmee u in huis woont. Iedereen moet wel een eigen account en e-mailadres hebben.

Bij alle onderzoeken geldt bovendien dat een panellid eenmaal kan deelnemen. Ook daarom is het aan te raden dat anderen zich inschrijven op hun eigen e-mailadres.

Wat moet ik doen als ik mijn persoonlijke gegevens wil bijwerken?

Het bijwerken van uw persoonlijke gegevens kan heel eenvoudig via deze website. U kunt u inloggen via onze website (rechtsboven in het scherm). Eenmaal ingelogd kunt u links in het scherm kiezen voor de optie ‘mijn gegevens’. Hier kunt u vervolgens uw persoonlijke gegevens wijzigen. Klik op de link en de vragenlijst om gegevens aan te passen opent direct.

Hoe kan ik me uitschrijven als Pollland-lid?

U kunt zich wanneer u wilt op deze website uitschrijven voor Pollland. Daarnaast kunt u zich uitschrijven via een uitschrijflink die in elke onderzoeksuitnodiging is opgenomen. Het kan een paar dagen duren voordat uw gegevens verwijderd zijn. De onderzoeken die u tussentijds nog ontvangt, kunt u negeren. Uw saldo aan polletjes raakt u na uitschrijving kwijt. Wissel daarom eerst al uw polletjes in voor leuke prijzen voordat u zich uitschrijft. Polletjes zijn niet overdraagbaar naar andere accounts.

Als ik het land verlaat, moet ik jullie dan op de hoogte stellen?

Wanneer u definitief verhuist naar het buitenland zult u zich uit moeten schrijven. U logt in via onze website (rechtsboven in het scherm) en kunt vervolgens klikken op uitschrijven. Denk eraan om eerst uw saldo aan polletjes te verzilveren, aangezien de polletjes komen te vervallen bij uitschrijving.

We hoeven in principe niet op de hoogte te worden gesteld wanneer u op vakantie gaat. Wanneer u tijdens uw vakantie liever geen e-mails van Pollland ontvangt, dan kunt u ons dat laten weten op onderzoek@pollland.nl. Wij zorgen er vervolgens voor dat u tijdens uw vakantie geen e-mails ontvangt.

Hoe vaak krijg ik een uitnodiging voor een onderzoek?

Dit is vaak afhankelijk van leeftijd en geslacht en andere persoonlijke gegevens, dit is dus lastig aan te geven. Het kan zijn dat het varieert, de ene periode zou je meer uitnodigingen kunnen ontvangen dan de andere periode. Het aantal uitnodigingen voor een onderzoek zal beperkt blijven.

Soms krijg ik na een paar vragen "Dit onderzoek is niet toegankelijk" hoe kan dit?

De melding "Dit onderzoek is niet toegankelijk" kan in beeld verschijnen bij de paar onderzoeken die nog uitgevoerd worden vanuit oude software die Pollland gebruikte voor de onderzoeken. Het betekent dat het onderzoek reeds is gesloten en dat deelname eraan niet meer mogelijk is.

De koppeling naar de vragenlijst werkt niet. Wat moet ik doen?

Pollland doet zijn uiterste best om alle onderzoeken foutenvrij uit te voeren. We hebben echter te maken met techniek en hierin kan af en toe een storing plaats vinden.

Wanneer u tegen een technisch probleem aanloopt in een vragenlijst, dan horen wij dat graag. Onze panelleden zijn daarbij letterlijk onze ogen en oren en signaleren natuurlijk veel meer dan wijzelf. Het kan hierbij bijvoorbeeld gaan om een link naar het onderzoek die niet werkt of een lege pagina ergens in de vragenlijst.

Wanneer u kortom iets in een vragenlijst tegenkomt dat niet goed werkt, dan horen wij dit graag van u. U kunt het beste een antwoord sturen op de door Pollland gestuurde uitnodiging. Dan ontvangen wij namelijk ook de toegestuurde uitnodiging en kunnen we veel sneller achterhalen wat het probleem is en hoe we dit op kunnen lossen.

Er is een vraag die volgens mij niet klopt in de vragenlijst!

Wanneer volgens u een vraag in een vragenlijst niet klopt, dan horen wij dit graag van u. Stuur een e-mail naar onderzoek@pollland.nl en laat ons weten om welk onderzoek het gaat (het onderwerp), bij welke vraag of vragen er volgens u iets niet juist is. Foutjes in de vragenlijst zullen direct worden verbeterd.

Mocht het hier niet gaan om een fout in de online vragenlijst zelf, maar heeft het te maken met de algemene vraagstelling, dan zullen wij deze opmerkingen meenemen in de evaluatie met de opdrachtgever. Ook opdrachtgevers zijn namelijk nooit te oud om te leren.

Pollland steunt
stichting Beat Batten!

Wat is dat voor een stichting?